«МДШО бар М.Сеңгірбаев атындағы орта мектеп» мемлекеттік коммуналдық мекемесінің
2023 -2024 оқу жылында психологиялық қызмет бойынша жүргізілген жұмыстардың
ТАЛДАУ ЕСЕБІ
Мақсаты: білім алушылардың психологиялық денсаулығын сақтау, білім беруді ұйымдастыруда қолайлы әлеуметтік-психологиялық климат құру және оқу процесіне қатысушыларға психологиялық қолдау көрсету болып табылады.
Міндеттері:
1) ата-аналарының қалауымен және рұқсатымен ғана білім алушыларды психологиялық бақылауды және сүйемелдеуді жүзеге асыру;
2) білім беру ұйымдарындағы білім алушылардың дамуының әлеуметтік жағдайына мониторинг жүргізу;
3) негізгі проблемаларды талдау және олардың туындау себептерін, оларды шешу жолдары мен құралдарын анықтау;
4) білім алушылардың тұлғалық және зияткерлік дамуына, табысты әлеуметтенуіне, өзін-өзі дамыту және кәсіби өзін-өзі анықтау қабілетін қалыптастыруға жәрдемдесу;
5) білім алушылардың психологиялық және әлеуметтік қиындықтары мен проблемаларының алдын алу;
6) әлеуметтік-психологиялық климатты үйлестіру, қауіпсіз білім беру ортасын құру бойынша педагогикалық ұжымның қызметіне жәрдемдесу, білім алушылардың психологиялық мәселелерін шешуде және оқу-тәрбие жұмысының оңтайлы әдістерін таңдауда ата-аналар мен мұғалімдерге кеңес беру;
7) білім берудегі ұйымдар басқарма органдары немесе жекелеген білім беру ұйымдарының бастамасы бойынша жүзеге асырылатын білім беру ұйымдары мамандарының кәсіптік қызметіне, білім беру бағдарламалары мен жобаларына, оқу-әдістемелік кешендерге кешенді психологиялықпедагогикалық сараптамаға қатысу;
8) білім беру үдерісіне қатысушылардың психологиялық-педагогикалық құзыреттілігін арттыру, білім беру ұйымдарының тәжірибесіне отандық және шетелдік психология саласындағы жетістіктерді таратуға және енгізуге ықпал ету.
Мектептегі психологиялық қызмет тмендегідей бағыт бойынша жүргізіледі:
І. Диагностикалау;
ІІ. Түзету - дамыту жұмысы;
ІІІ.Профилактика және психологиялық ағарту;
ІV.Консультация жүргізу;
V.Ұйымдастыру - әдістемелік жұмыс.
Диагностикалау бағыты бойынша жүргізілген жұмыстар:
1.Балалардың мектепте оқуға дайындығы. Диагностикалық жұмыс бастауыш сыныпқа келген оқушылардың оқуға деген дайындығын және эмоционалдық дайындығын анықтау мақсатында жүргізілді. 1 сыныптарда 58 оқушы зерттеуге қатысты. Нәтижесінде:
1 «а» сыныбы бойынша қатысқан оқушы саны - 18, жоғары деңгей - 8,3%, орташа деңгей - 58,3%, төменгі деңгей - 33,3% көрсетті. 1 «ә» сыныбы бойынша қатысқан оқушы саны - 14, жоғары деңгей - 38,9%, орташа деңгей - 42,4%, төменгі деңгей - 10,5% көрсетті.
1 «б» сыныбы бойынша қатысқан оқушы саны - 17, жоғары деңгей - 38,9%, орташа деңгей - 52,4%, төменгі деңгей - 9,5% көрсетті.
Төмен деңгейді көрсеткен оқушылармен қосымша жұмыстар жүргізіліп, мектепке бейімделуі мен сабақтағы үлгерімдерін бақылау керектігі сынып жетекшілерге ұсынылды .
Сонымен қатар 1-сынып оқушыларының психологиялық дамуына арналған есті, зейінді(тұрақтылығы,шүйлігуі), кеңістікті(қабылдауды,елестетуі),есту сезімі, көріп қабылдауды, үлгіні салыстыру, ойлау(заңдылықты қалыптастыру, ұғымдық қатынас),қиялды дамытуға бағытталған сабақтар жүргізілді. Танымдық деңгейлерін дамытуға арналған жаттығулар(тақпақтар, жаңылтпаштар, аякталмаған әңгіме т.б) жасауға кеңестер берілді.
Баланың мектепке бейімделуін диагностикалау мақсатында «Жануарлар мектебі» әдістемесі алынды.Қорытындысы сынып жетекшілермен таныстырылды.
Отбасында қалыптасқан қарым-қатынас ерекшеліктерін аңықтау мақсатында «Отбасы суреті» әдістемесі алынып, нәтижесі бейімделуде қиындықтары бар, отбасылық қобалжу байқалған оқушылардың жұмыстары ата-аналарымен таныстырылып кеңес берілді. Ата-аналарға бейімделудің ерекшеліктері және қиындықтары туралы жадынама, кеңестер жіберілді және «Менің балам бірінші сыныпқа барды!» тақырыбында кеңестер берілді.
Бастауыш сынып мұғалімдеріне баланың мектептегі оқуға бейімділігі мәселесінің теориялық негіздері туралы білім беру мақсатында «1-сынып оқушыларының мектепте оқуға бейімделуі» тақырыбында дәріс берілді.
1.«Оқу мотивациясын анықтау» әдістемесі жүргізілді.
Мақсаты:Оқушылардың оқуға бейімделуі сәтті өтуін, білімге деген қызығушылығын ояту, жаңа пән мұғалімдерімен қарым-қатынас жасауға үйрету.
Зерттеу қорытындысы бойынша: 5 «а» сыныбында 20 % жоғары деңгейді, 70 % ортаңғы деңгейді, 10%төменгі деңгейді көрсетті. 5 «ә» сыныбында 22 % жоғары деңгейді, 68 % ортаңғы деңгейді, 10% төменгі деңгейді көрсетті. 5 «б» сыныбында 26% жоғары деңгейді, 63% ортаңғы деңгейді, 19% төменгі деңгейді көрсетті.
2. 5 «а» сыныбының «Мұғалімді қалай қабылдайсың?» сауалнамасының қорытындысы:
5 «б» сыныбының «Мұғалімді қалай қабылдайсың?» сауалнамасының қорытындысы:
«Оқушылардың орта буынға бейімделуін анықтау» сауалнамасы алынды.
Мақсаты: Бастауыш сыныптың орта буындағы оқуы табысты болу үшін жағымды жағдай жасау. Ең бастысы - орта буынға бейімделу кезінде балаға көмектесу, оны психологиялық жағынан дамыту.Қорытындысы бойынша:
«Балаңыздың 5-ші сыныптағы ерекшеліктері» тақырыбында сауалнама алынды. Мақсаты: Ата-ананың балаларының орта буындағы ұстаздарымен қарым-қатынасын анықтау.
Қатысқан ата-ана саны - 13
Қорытындысы төмендегідей:
№ | Мазмұны | Жауаптары | |||
1 | Балаңыз мектепке қызығушылқпен барады ма? | «Иә» | Жоқ | ||
100% | - | ||||
2 | 5-ші сынып барысында сіздің балаңыздың мектепке көзқарасы өзгерді ме? | 85,7% | 14,2% | ||
3 | Сіздің балаңыз қандай сабақтарға қызығушылық білдіреді? | Қазақ тілі - 7% Қазақ әдебиеті-14,2% Орыс тілі- 28,5% Ағылшын - 64,2% |
Дене шын-7% Музыка-7% Технология-7 % |
||
4 | Қай сабақтың үй тапсырмасын балаңыз тез орындайды? | Қазақ тілі - 21,4% Қазақ әдебиеті-14,2% Орыс тілі- 21,4% |
Ағылшын-14,2% Матем-21,4% Технология-7% |
||
5 | Қай сабақтың үй тапсырмасын балаңыз жай және еріксіз орындайды? | Қазақ тілі - 7% Қазақ әдеб.- 7% Орыс тілі- 28,5 % |
Ағылшын-7% Матем - 35,7% |
||
6 | Сізүй тапсырмасын тексересіз бе? | Әрқашан 65% | Кейде 35% | Қажет деп есептемеймін | |
7 | Сіздің балаңыз таңертең сабаққа барады | Ынтамен100% | Еріксіз | Көңілсіз | |
8 | Балаңыздың оқ барысында Сізді не уайымдатады? | Жаңа қосылған пәндерді өз деңгейінде меңгере алмауы. | |||
9 | Сіздің ойыңызша, оны қалай түзетуге болады? | Ұстазбен ата-ана арқылы, бірге дайындау. |
7 - 10 сынып оқушыларынан «Өзін-өзі бағалау» сауалнамасы алынды.
Қорытындысы бойынша:
7 сыныптарда өзін-өзі бағалауы жоғары - 58 %, өзін-өзі бағалауы орташа - 24,4%, өзін-өзі бағалауы төмен - 17,6%.
8 сыныптарда өзін-өзі бағалауы жоғары - 59%, өзін-өзі бағалауы орташа - 36%, өзін-өзі бағалауы төмен - 5%.
9 сыныптарда өзін-өзі бағалауы жоғары - 68 %, өзін-өзі бағалауы орташа - 24,4%, өзін-өзі бағалауы төмен - 7,6%.
10 сыныптарда өзін-өзі бағалауы жоғары - 49%, өзін-өзі бағалауы орташа - 33%, өзін-өзі бағалауы төмен - 18%.
5 - 8 сынып оқушыларынан «Темпрамент тесті». Нәтижесі төмедегідей:
5 - 8 сынып оқушыларынан «Темпрамент тесті». Нәтижесі төмедегідей:
- | Темперамент | Қатысқан оқушы саны | Темперамент типтері |
5 «А,Ә,Б» | Холерик | 54 | 6 |
Сангвиник | 28 | ||
Флегматик | 16 | ||
Меланхолик | 4 | ||
6 «А,Б» | Холерик | 35 | 6 |
Сангвиник | 18 | ||
Флегматик | 9 | ||
Меланхолик | 2 |
- | Темперамент | Қатысқан оқушы саны | Темперамент типтері |
7 «А,Б» | Холерик | 50 | 5 |
Сангвиник | 28 | ||
Флегматик | 25 | ||
Меланхолик | 2 | ||
8 «А,Б» | Холерик | 52 | 9 |
Сангвиник | 17 | ||
Флегматик | 22 | ||
Меланхолик | 5 |
6-10 сынып оқушыларынан жамандықтың алдын - алуға байланысты оқушылардан сауалнама алынды. Нәтижесі бойынша:
8 «Б» сыныбы бойынша
№ | Сұрақтары | Иә(жақсы, жоғары) | Жоқ(төмен) |
1 | Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің? | 94,7% | 5,3% |
2 | Үйден қашқан кездеріңіз болды ма? | 10.5% | 89.5% |
3 | Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың? | 94.7% | 5,3% |
4 | Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме? | 89.5% | 10.5% |
5 | Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма? | 68,4% | 31,6% |
6 | Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе? | 94.7% | 5,3% |
7 | Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе? | 94.7% | 5,3% |
8 | Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма? | 73,7% | 26,3% |
9 | Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма? | 5,3% | 94.7% |
10 | Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма? | 10.5% | 89.5% |
11 | Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе? | 94.7% | 5,3% |
12 | Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама? | 89.5% | 10.5% |
8 «А» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә (жақсы, жоғары)
Жоқ (төмен)
1
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
95,7%
4,3%
2
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
10%
90%
3
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
94.7%
5,3%
4
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
89.5%
10.5%
5
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
68,4%
31,6%
6
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
94.4%
5,6%
7
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
94.8%
5,2%
8
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
75,7%
24,3%
9
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
5,3%
94.7%
10
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
10.5%
89.5%
11
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
94.7%
5,3%
12
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
89.5%
10.5%
8 «Ә» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә(жақсы, жоғары)
Жоқ(төмен)
1
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
95,7%
4,3%
2
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
10%
90%
3
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
94.7%
5,3%
4
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
89.5%
10.5%
5
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
68,4%
31,6%
6
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
94.4 %
5,6%
7
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
94.8%
5,2%
8
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
75,7%
24,3%
9
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
5,3%
94.7%
10
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
10.5%
89.5%
11
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
94.7%
5,3%
12
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
89.5%
10.5%
7 «А» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә(жақсы, жоғары)
Жоқ(төмен)
1.
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
85,7%
14,3%
2.
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
7,1%
92,8%
3.
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
85.7%
14,3%
4.
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
89.5%
10.5%
5.
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
10,5%
89,5%
6.
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
89,5%
10,3%
7.
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
94.7%
5,3%
8.
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
26,3%
73,7%
9.
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
0%
100%
10.
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
7,1%
92.8%
11.
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
94.7%
5,3%
12.
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
100%
0%
9 «Б» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә(жақсы, жоғары)
Жоқ(төмен)
1
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
96,%
4,%
2
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
16%
84%
3
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
94.7%
5,3%
4
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
91.5%
8.5%
5
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
56%
44,%
6
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
94.7%
5,3%
7
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
94.7%
5,3%
8
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
28%
72%
9
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
12%
88%
10
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
4%
96%
11
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
94.7%
5,3%
12
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
89.5%
10.5%
9 «А» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә(жақсы, жоғары)
Жоқ(төмен)
1
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
100%
0%
2
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
10%
90%
3
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
100%
0%
4
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
90%
10%
5
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
40%
60%
6
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
90%
10%
7
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
100%
0%
8
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
95%
5%
9
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
5%
95%
10
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
0%
100%
11
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
92%
8%
12
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
100%
0%
10 «А»,«Б» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә(жақсы, жоғары)
Жоқ(төмен)
1
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
100%
0%
2
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
4%
96%
3
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
100%
0%
4
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
91.5%
8.5%
5
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
16%
84%
6
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
100%
0%
7
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
100%
0%
8
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
100%
0%
9
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
4%
96%
10
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
0%
100%
11
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
92%
8%
12
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
100%
0%
6 «б» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә(жақсы, жоғары)
Жоқ(төмен)
1.
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
100%
0%
2.
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
0%
100%
3.
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
100%
0%
4.
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
100%
0%
5.
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
27,7%
77,7%
6.
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
88,8%
16,6%
7.
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
100%
0%
8.
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
94,4%
5,5%
9.
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
4%
96%
10.
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
11,1%
88,9%
11.
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
96%
0%
12.
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
100%
0%
6 «а» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә(жақсы, жоғары)
Жоқ(төмен)
1.
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
100%
0%
2.
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
5,5%
94,4%
3.
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
100%
0%
4.
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
88,8%
11,7%
5.
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
17,6%
88,2%
6.
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
88,2%
17,6%
7.
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
100%
0%
8.
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
100%
0%
9.
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
4%
96%
10.
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
22,2%
77,7%
11.
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
100%
0%
12.
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
88,2%
11,7%
6 «ә» сыныбы бойынша
№
Сұрақтары
Иә (жақсы, жоғары)
Жоқ (төмен)
1.
Сен өзіңді мектепте, үйде қаншалықты қауіпсіз сезінесің?
100%
0%
2.
Үйден қашқан кездеріңіз болды ма?
5,5%
94,4%
3.
Сен өз өмір сүру деңгейіңді қалай бағалайсың?
100%
0%
4.
Ата - анаңыз сіздің қиындықтарыңыз бен қауіп-қорқыныштарыңызды түсіне ме?
94,7%
5,2%
5.
Өзіңізді бақытсыз сезінген кездеріңіз болдыма?
15,7%
84,2%
6.
Қандай да бір зорлық-зомбылық туралы білсеңіз кімге хабарлау керектігін білесіз бе?
57,8%
42,1%
7.
Өз отбасы мүшелеріңіз сізге қамқоршы деп есептейсіз бе?
100%
0%
8.
Сізді дене еңбегімен жазалаған кездер болдыма?
100%
0%
9.
Мектепте, үйде, көшеде зорлық-зомбылық куәгері болған кездеріңіз болдыма?
0%
100%
10.
Сіздің өміріңізде ғаламтор арқылы корқыту болды ма?
15,7%
84,2%
11.
Сіздің басыңызға қиыншылық түскен кезде ата-анаңыз тарапынан эмоциялық қолдау коре алатыныңға сенімдісіз бе?
100%
0%
12.
Ата - анаңыз сіздің не айтып жатқаныңызға жиі назар аударама?
88,2%
11,7%
11 - сынып оқушыларынан «Стреске төзімділік» сауалнамасы алынды. Нәтижесі төмендегідей:
3 сыныптардан «Төртінші артық» әдістемесі жүргізілді.
Мақсаты: Сөздік логикалық ойлауының даму деңгейін анықтау. Зерттеу қорытындысы: 3 «а» бойынша оқушылардың 48 % жоғары деңгейді, 33% орташа деңгейді, 19% төменгі деңгейді көрсетті.
3 «ә» сыныбы бойынша қатысқан оқушы саны 23, оқушылардың 56 % жоғары деңгейді, 36% орташа деңгейді, 8% төменгі деңгейді көрсетті.
3 «б» сыныбы бойынша қатысқан оқушы саны 22, оқушылардың 56 % жоғары деңгейді, 30% орташа деңгейді, 14% төменгі деңгейді көрсетті.
4 - сынып оқушыларынан «Оқушының мектепке, мұғалімдерге, пәндерге қарым-қатынасын зерттеу»сауалнамалары алынды.
Мектеп ұжымынан «Әкімшілік мұғалім- көзімен» сауалнамасы алынды.
Мақсаты: Ұстаздармен мектеп әкімшілігі арасындағы қарым-қатынасты анықтау.
Қатысқан ұстаздар саны - 42
Керекті құралдар: қалам, сауалнама бланкісі.
Жұмыс барысы: Ұстаздарға сауалнама бланкісі таратылып беріледі, сауалнама «ия», «жоқ» немес «сирек» деген жауаптармен белгілеп береді.
№ | Мазмұны | Иә | Жоқ | Сирек |
1 | Көптеген мұғалімдердің ойынша, әкімшілік мұғалімнің жұмысын дұрыс бағаламайды | |||
2 | Мұғалім өзі туралы, өз жұмысын қалай атқарғаны туралы әкімшіліктен сирек естиді | |||
3 | Мұғалімдер керекті әдістемелік көмекті уақытында алады | |||
4 | Әкімшілік пен мұғалім арасындағы кикілжің жиі байқалады | |||
5 | Көп мұғалімдерді мектептің беделі толғандырады | |||
6 | Көп мұғалімдер өз кәсіби біліктілігін көтеруге талпынбайды | |||
7 | Оқушылар тәрбиесіне ұжым мен әкімшілік бірлесе ат салысады, бір-біріне деген адамгершілік көзқарас қалыптасқан | |||
8 | Оқу процесіндегі талап ету қарым-қатынасы этикалық тұрғыдан дұрыс | |||
9 | Мектепішілік қарым-қатынаста мәдениеттілік үнемі сақталады | |||
10 | Мектеп басшысының ұжымға деген әділ көзқарасы қалыптасқан |
Қорытындысы:
№ | Мазмұны | Иә | Жоқ | Сирек |
1 | Көптеген мұғалімдердің ойынша, әкімшілік мұғалімнің жұмысын дұрыс бағаламайды | 51,8% | 33,3% | 18,5% |
2 | Мұғалім өзі туралы, өз жұмысын қалай атқарғаны туралы әкімшіліктен сирек естиді | 59,2% | 11,1% | 29,6% |
3 | Мұғалімдер керекті әдістемелік көмекті уақытында алады | 44,4% | 33,3% | 25,9% |
4 | Әкімшілік пен мұғалім арасындағы кикілжің жиі байқалады | 18,5% | 44,4% | 33,3% |
5 | Көп мұғалімдерді мектептің беделі толғандырады | 85,1% | 3,7% | 11,1% |
6 | Көп мұғалімдер өз кәсіби біліктілігін көтеруге талпынбайды | 33,3% | 40,7% | 22,2% |
7 | Оқушылар тәрбиесіне ұжым мен әкімшілік бірлесе ат салысады, бір-біріне деген адамгершілік көзқарас қалыптасқан | 62,9% | 14,8% | 14,8% |
8 | Оқу процесіндегі талап ету қарым-қатынасы этикалық тұрғыдан дұрыс | 66,6% | 7% | 25,9% |
9 | Мектепішілік қарым-қатынаста мәдениеттілік үнемі сақталады | 51,8% | 14,8% | 25,9% |
10 | Мектеп басшысының ұжымға деген әділ көзқарасы қалыптасқан | 62,9% | 11,1% | 25,9% |
Мұғалімдерден «Өз араңызда қандайсыз?, «Тұлғааралық қарым-қатынас», «Ұжымдағы педагогикалық қызмет пен қарым - қатынас», сауалнамасы алынды. Нәтижесі:
Жас мамандардан «Сіз қандай мұғалімсіз?» сауалнамасы алынды. Нәтижесінде: 40-50 ұпай жинаған 3 мұғалім, шәкірт үшін биік тұлға, бала тәрбиесіне жан-тәнімен берілетін жандар. 39-21 ұпай жинаған 3 мұғалім, арбаны да сындырмайтын, өгізді де өлтірмейтін күйде жүргендер. Көп іздену керек.
Мұғалімдердің мектеп әкімшілігімен қарым - қатынасын анықтау мақсатында «Әкімшілік мұғалім - көзімен» сауалнамасы алынды. Қорытындысы төмендегідей болды:
№ | Мазмұны | Иә | Жоқ | Сирек |
1 | Көптеген мұғалімдердің ойынша, әкімшілік мұғалімнің жұмысын дұрыс бағаламайды | 51,8% | 33,3% | 18,5% |
2 | Мұғалім өзі туралы, өз жұмысын қалай атқарғаны туралы әкімшіліктен сирек естиді | 59,2% | 11,1% | 29,6% |
3 | Мұғалімдер керекті әдістемелік көмекті уақытында алады | 44,4% | 33,3% | 25,9% |
4 | Әкімшілік пен мұғалім арасындағы кикілжің жиі байқалады | 18,5% | 44,4% | 33,3% |
5 | Көп мұғалімдерді мектептің беделі толғандырады | 85,1% | 3,7% | 11,1% |
6 | Көп мұғалімдер өз кәсіби біліктілігін көтеруге талпынбайды | 33,3% | 40,7% | 22,2% |
7 | Оқушылар тәрбиесіне ұжым мен әкімшілік бірлесе ат салысады, бір-біріне деген адамгершілік көзқарас қалыптасқан | 62,9% | 14,8% | 14,8% |
8 | Оқу процесіндегі талап ету қарым-қатынасы этикалық тұрғыдан дұрыс | 66,6% | 7% | 25,9% |
9 | Мектепішілік қарым-қатынаста мәдениеттілік үнемі сақталады | 51,8% | 14,8% | 25,9% |
10 | Мектеп басшысының ұжымға деген әділ көзқарасы қалыптасқан | 62,9% | 11,1% | 25,9% |
Ұстаздарға мектеп әкімшілігі тарапынан керекті әдістемелік көмекті және тығыз қарым-қатынаста болу керектігі жайлы ұсыныс берілді.
«Ұжымдағы педагогикалық қызмет пен қарым - қатынас» сауалнамасы алынды. Нәтижесі:
«Ұстаздардың дарынды балалармен жұмыс деңгейін анықтау» сауалнамасы алынды. Қатысқаны: 32 ұстаз. Қорытындысы: мұғалімдердің 52% дарынды балалармен жұмыс жасау деңгейі жоғары, 36% орташа, 12% төмен.
Жас мамандардан «Психогеометриялық фигуралар» әдістемесі алынды. Нәтижесінде 3 жас маманға басқарушылық қасиет тән және үздік педагог шығады. 2 жас маманға төзімділік, шыдамдылық, еңбекқорлық тән және үздік администратор шығады.
Ұсыныс: Ұстаздарға мектеп әкімшілігі тарапынан керекті әдістемелік көмекті және тығыз қарым-қатынаста болу керек.
Жасөспірімдердің эмоционалдық еріктік аймағын анықтау мақсатында 7-11сынып аралығында «Бек» сауалнамасы, «Зунг» әдістемесі, «Стресс саған қалай әсер етеді?». (Э.Ховард), Үрей деңгейін анықтау әдістемесі Тейлор шкаласы бойынша алынды. Нәтижесінде аутодеструктивті мінез-құлыққа бейім оқушылар анықталған жоқ.
Түзету - дамыту жұмысы:
1 сыныптар бойынша мектепке дайындығы төмен деңгейді көрсеткен оқушылармен психологиялық түзету жұмыстары жүргізілді. Соның ішінде көп көңіл бөлуді қажет ететін оқушылармен «Керн-Йерасек» тестінің 4-тапсырмасы ауызша сұрақтар бойынша түзету жұмыстары жүргізілді. «Менің отбасым», «Саусақтардың ұсақ буындарын дамыту», «Менің көңіл-күйім бейнесі» жұмыстары алынды. Мақсаты: Баланың мінез-құлқындағы агрессиясын төмендете отырып, сабаққа деген қызығушылығын ояту, эмоциялық көңіл-күйін дамыту.
Әр түрлі суреттерді көрсету арқылы баланың танымдық процесінің даму деңгейін анықтау мақсатында «Суреттердің ұқсастарын тап», «Мен білемін және білмеймін» тақырыптарында зерттеулер жүргізілді. Қорытындысы бойынша даму деңгейі - орташа деңгей.
5 - ші сынып оқушылар арасындағы орта буынға бейімделуі төмен оқушылармен «Өмірде жоқ жануар», «Мінез - құлқындағы ерекшеліктері» атты тақырыптарда тренингтер жүргізілді.
Ата - аналармен «Сұрақ - жауап», «Отбасым», «Менің баламның қызығушылығы», «Бірлесіп қадам басу», «Мектеп - бала - ата-ана» тренинг жаттығулар жүргізілді.
8 - 11 сынып оқушыларымен «Жын мен пері», «Менің ағашым», «Сезімдер ойыны», «Аралдағы адам», «Сұрақ - жауап», «релаксациялық және кинесиологиялық жаттығулар жүргізілді.
Профилактика және психологиялық ағарту:
Жеткіншек жастағы оқушылардан «Біз зорлық-зомбылыққа қарсымыз» атты тақырыбында психологиялық тренинг жүргізілді. Мақсаты: оқушыларға зорлық-зомбылық туралы мағлұмат беру, оларды жаман әдеттерден аулақ болуға баулу, зорлық-зомбылықтан, қатігездіктен аулақ болуға тәрбиелеу.
Оқушылардан аутодеструктивті мінез-құлықтың алдын алу мақсатында «Жасырын сауалнамасы», «Мен өмірді сүйемін», «Аяқталмаған сөйлем» тақырыбында шығармалар жазды. «Менің көңіл-күйім» тақырыбында психологиялық тренинг жүргізілді.
7-11 сынып аралығындағы қыздармен «Қыз қылығымен әдепті, инабаттылығымен әдемі» атты іс-шара өтті. Мақсаты: мектеп жасындағы оқушы қыздардың бойына адамгершілік, инабаттылық, ибалылық, сыпайылық қасиеттерді сіңдіру.
Кәмелетке толмаған жасөспірімдерге қатысты жыныстық қатынастағы күш қолдануға жол бермеу мақсатында «Зорлықсыз зомбылықсыз балалық шақ!» тақырыбында дәріс жүргізілді.
5-11 сынып оқушыларына «Кибербуллинг дегениміз не? Әлімжеттік немесе буллинг дегеніміз не?» түсіндірме жұмыстары жүргізілді. Оқушыларға ғаламтордағы зияны туралы, денсаулыққа әсері туралы түсінік беру мақсатында «Қауіпсіз интернет» тақырыбында психологиялық ағарту сабағы жүргізілді.
5-11 сынып аралығында стреске қарсы тұруы, сенімді мінез-құлық дағдысын арттыру, өзін-өзі реттеуін, өзін-өзі бақылау дағдысын қалыптастыру мақсатында «Стресті қалай жеңуге болады?» мини лекция берілді.
Педагогтарға «Бастауыш сынып оқушыларының қабылдау процесінің ерекшеліктері», «Бастауыш сынып оқушыларының ес,ойлау,зейін қабілеттерінің ерекшеліктері туралы түсінік» дәріс берілді.
7-11 сыныптар аралығында «Қағаздағы жазу», «Хат», «Қорқыныш-фобиядан арыламыз!» техникалары жүргізілді. Ақпараттық кеңістікпен тәуелділіктің алдын -алу шаралары жүргізіліп, рұқсат етілмеген сайттарға тәуелділіктің алдын алуға психологиялық көмек берілді.
8 - 11 сынып оқушыларымен мектеп инспекторы Қ.Раушановтың қатысуымен мектептегі зорлық-зомбылық және әлімжеттіктің алдын алу бойынша жиналыс өткізілді. «Зорлық-зомбылыққа жол жоқ» тақырыбында презентация көрсетілді.
«Жасөспірімдік қатыгездік пен агрессия: топ пен тұлға арасындағы қақтығыстар» тақырыбында ата-аналармен және педагогтармен семинар - практикум жүргізілді.
Сұраныс бойынша, зерттеу қортындылары нәтижесі бойынша жеке немесе топтық түзету, тұлғалық өсуін түзету-дамыту жұмыстары жүргізілді.
Консультация жүргізу бойынша жұмыстар:
Мектептегі жас мамандармен «Іскерлік қарым-қатынас», «Керемет мектеп», «Менің мамандықтағы образым» тақырыптарында кеңестер көрсетілді. Мақсаты: Кәсіби іс-әрекеттердің эффективті индивидуалды стилін қалыптастыру, оқушылармен, мектеп әкімшілігімен, әріптестермен ойдағыдай қарым-қатынас жасай алуына көмек беру.
Ата-аналармен «Сұрақ - жауап, «Менің баламның қызығушылығы», «Жас ерекшеліктері», «Отбасылық құндылық ағашы», «Мектеп-оқушы-ата-ана» психологиялық кеңес беру жұмыстары жүргізілді.
8 сынып оқушыларының ата - аналарына жеке психологиялық кеңестер берілді.
5 сынып оқушыларына орта буынға бейімделуіне байланысты «Менің бастауыш сыныптағы ең қызықты кезеңдерім», «5-ші сыныпта қандай боламын?» тақырыптарда кеңестер көрсетілді.
11 сынып оқушыларымен «Жұлдызнамаңызға қарап мамандық таңдаңыз», «Мамандық таңдау өмірлік жол», «Адам қалай өзіне сенімді бола алады?», «ҰБТ-ға дайындалудың тиімді жолдары», «ҰБТ барысында адам өзін қалай ұстау керек?», «Менің өмірлік мақсатым» тақырыптарында кеңестер берілді.
9 - 11 сынып оқушыларына мамандық таңдауда көмектесу мақсатында «Мамандық таңдаудағы негізгі мотивтер», «Мамандық таңдаудағы ең кең таралған қателіктер», «Таңдалған шешімге жеті қадам», «Мамандық таңдау бойынша ата-аналарға арналған жадынама» таратылып, психологиялық кеңестер берілді.
9 - 11 сынып оқушыларымен «Жасөспірімдердің психологиялық дамуындағы қиындықтарға көңіл бөлу» тақырыбында кеңестер берілді.
«Қарым-қатынас құру барысындағы қиындықтардан шығуда дұрыс жол табу», «Стресстік жағдайдан шығу жолдары», «Дарынды балалармен жұмысқа бағдарлау» тақырыбында педагогтарға психологиялық кеңестер берілді.
«Оқушыларға көңіл - күйлерін басқаруға кеңес беру» тақырыбында 1 - 4 сынып оқушыларына бейнеролик көрсету арқылы кеңестер берілді.
«Өзін - өзі бағалау мен тәрбиелеу дағдыларының қалыптасуы», «Оқушыларға кибербуллинг туралы түсінік беру» тақырыбында 5 - 11 сынып оқушыларына кеңестер берілді.
Мектеп психологтары: Қорабаева Г.А
Шайбаева М.Н